Tuesday, April 5, 2011

KELUH-KESAH

Eventhough i'm not feelling well tetapi kepala ni dok memikirkan pemantauan aja.Banyak yang perlu disiapkan dari pelbagai sudut.Banyak yang hendak disettlekan dalam masa beberapa hari ini.Yang pastinya setiap hari sering ditanya dan menjadi satu kerimasan pada diri saya.Bukan tidak tahu untuk menyelesaikan tapi berikan peluang untuk kami menyelesai dan menyiapkan sesuatu kerja itu tanpa diganggu.

Rasanya, setiap kali tiba di sekolah tiada peluang untuk bersantai-santai.Setiap masa dipenuhi dengan pelbagai agenda kerja .Menggunakan masa dengan baik sekali........Kalau setakat untuk berbual kosong,wasting my time aja.Baik tangan -tangan dan jari-jemari saya bergerak dan menyiapkan kerja.Masing-masing begitu sibuk dengan tugas masing-masing .Menyiapkan kerja seperti yang diamanah.Mereka tahu menyedia dan menyiapkan seperti apa yang telah diarahkan.After that, barulah kita memantau fail-fail yang telah disiapkan.Pada saya, kurang bercakap dan lebihkan kerja lebih baik daripada berbual kosong tapi tiada tindakan.Bunyinya tegas...........tapi itulah yang sebenarnya.Jangan meremehkan kerja sebaliknya bergerak dan bertindak.

Bahagian saya sahaja............aduh,banyak yang hendak disettlekan.InsyaAllah, saya akan siapkan seperti apa yang dikehendaki.Sebagai pentadbir, kita juga perlu mengetahui dan meninjau-ninjau IT.Kita jangan buta IT.Terus terang saya katakan, dulu saya kurang berminat dengan dunia IT tetapi kini saya perlu belajar untuk kerjaya saya.Daripada tidak berani hendak mencuba kini, saya mampu membuatnya tapi tidaklah sepandai atau sepakar mereka.Cukup untuk pengetahuan diri saya.Nak pandai pun adakalanya terasa hati juga apabila dimarahi ...............terutama kalau kita minta tolong..hubby la....tapi bila dah pandai kalah dia.Actually, we should try.If not....orang ingat kita tak tau semuanya.

Akhirnya keluh-kesah kita akan berakhir juga apabila melihat satu persatu fail telah dikemaskinikan.Bukan apa, sebenarnya guru-guru telah buat awalnya tapi musnah pada bulan Februari lalu...........mereka kecewa tapi terubat apabila meminta membuatnya perlahan-lahan.Janji kita buat ........

PENA KASIH :Hari-hari dengan kerja-kerja menaip.....kerani .

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails