Monday, April 25, 2011

TERSENTUH RASA,TERLERAI AIR MATA

Begitu pantas saya menghabiskan novel setebal 1050 muka surat dalam masa tidak sampai dua hari.Sanggup berjaga malam,semata-mata untuk memastikan apakah kesudahan cerita tersebut.Hubby pun hairan saya berjaga malam semata-mata untuk menghabiskan novel tersebut.

Cerita yang begitu berkesan sekali.....bergenang air mata dan akhirnya terlerai sudah .Begitu menarik jalan ceritanya.Pengorbanan seorang suami kerana terlalu menyayangi isterinya walaupun pelbagai dugaan dan rintangan yang dihadapinya.Sanggup menunggu isteri kerana cinta yang begitu mendalam...........

Di akhir-akhir penceritaan,saya begitu sayu , sedih dan tidak menyedari air mata mengalir begitu pantas sekali sehingga sembab mata saya.Nasib hubby dan anak tiada di rumah.Kalau tidak sudah pasti, mereka akan ketawakan saya.

Hati saya mudah tersentuh apabila mengamatinya perjalanan cerita itu apatah lagi melibatkan anak.Naluri keibuan begitu terserlah walapun anak ditinggalkan kerana terlalu mengikut perasaan.Tapi kasih ibu tetap untuk anak........

Sebenarnya, saya memang mengemari membaca novel.Mengikuti perkembangan novelis tanah air.Kalau dah mengadap novel, saya memang akan pastikan cerita itu henda dihabiskan secepat mungkin......hubby tersenyum melihat cara saya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails