Tuesday, April 19, 2011

AMBIL MUDAH

.....terkilan betul.Kadang-kadang kita lebih mudah mengambil sikap sambil lewa dalam melaksanakan kerja .Memang tidak dinafikan cabaran kerja sekarang memang begitu tercabar dan secara tidak langsung menjadikan kita lebih berhati-hati dalam bertindak dan berkata-kata.

Saya suka melihat dalam pelbagai sudut dalam melaksanakan kerja.Memang tidak dinafikan antara tugas hakiki dan kerja-kerja sampingan memerlukan kita pandai bertindak dan mengurus masa dengan lebih baik lagi.Masa yang diberikan sudah cukup sebenarnya.Cuma kadang-kadang kita sendiri gagal melaksanakannya kerana ia datang dalam masa yang sama.Kadang-kadang fokus kita kepada kerja terjejas.

Saya bukanlah orang yang begitu teliti tetapi setiap kerja perlu dibereskan seperti yang dikehendaki.Kadang-kadang saya tidak dapat memberikan fokus kepada apa yang perlu saya dengar sewaktu melaksanakan kerja.Apabila jari-jemari mula mencecah 'keyboard'saya perlu meneruskan kerja tanpa banyak gangguan.Itu prinsip saya........Dalam masa yang sama,telinga mendengar tangan terus bermain-main dengan huruf-huruf.Semuanya perlu dilaksanakan dengan cepat dan teliti apabila ia melibatkan data-data.

Banyak yang terkilannya..........Saya pegang pada prinsip selagi kita bekerja,bekerjalah dengan bersungguh-sungguh kerana ia melibatkan periuk nasi kita.Kita bukanlah manusia yang sempurna tapi kita boleh baiki diri kita andai kata kita ingin membaikinya.Jangan terlalu mengambil mudah dengan setiap kerja yang kita lakukan kerana ia melibatkan banyak pihak.

PENA KASIH: Tetap sayang pada bidang kerjaya sendiri walaupun pelbagai cabaran yang perlu kita hadapi.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails