Tuesday, January 31, 2012

KEMUNCAK JEMU BERALIH ARAH

Sudah hampir sebulan rasanya bergelumang dengan fail-fail dan kini sudah rasa jelak atau jemu melihat fail-fail tersusun di meja.Rimas...selagi di depan mata selagi itulah dirasakan masih tidak lengkap lagi.Sekejap menilik isi kandungan di dalamnya.....sekejap lagi ditutup ,begitulah rutin saya.Akhrinya rasa jemu sudah mula muncul.Banyak perkara lain yang perlu diberi tumpuan.My core-business is more important.Lupakan sejenak dengan fail kini beralih arah mengatur perancangan untuk murid-murid.

Betul juga kalau mereka berkata-kata,kerja guru bukan setakat mengajar malah perkeranian juga mampu dilakukan.Sistem fail perlu dipelajari dan isi kandungannya perlu diketahui.Hebat sebenarnya seorang guru di mata saya....itu pandangan ikhlas daripada saya.

Bukan itu sahaja, guru juga perlu merancang perbelanjaan untuk pembelian peralatan bagi panitia.Mereka merancang apa yang menjadi keutamaan dan keperluan panitia masing-masing.Banyak sebenarnya yang mereka perlu buat.Tapi mereka tidak kisah dan tanpa menyedarinya mereka telah melakukan lebih daripada apa yang telah ditetapkan.

Kini saya hanya meninggalkan tiga buah fail sahaja di sisi saya dan selebihnya saya telah letakkan di atas meja di bilik mesyuarat mengikut label yang telah ditetapkan.Biarlah sesempurna manapun kekurangan tetap ada........
Sedikit sebanyak bila fail sudah mula bergerak ke tempat lain, perasaan kita senang.



PENA KASIH :

Cuba buat yang terbaik.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails