Monday, January 9, 2012

BERTEMU BUAT SEKETIKA.....

Setelah hampir berpisah selama 28 tahun,hari ini tidak disangka-sangka bertemu dengan kawan sekelas sewaktu di SMKCC.Orangnya kecil sahaja tapi tidak banyak perubahan yang berlaku pada dirinya.

Saya ni orangnya peramah....mudah menegur kawan-kawan.Kalau masih ingat wajahnya saya tidak segan-segan untuk menegur....just menyapa sahaja dan kami terus berjabat tangan memperkenalkan diri.Wong Tai Li.....same class semasa form 5.Bila saya mentioned my name..terus dia teringat.Sememangnya dia tidak perasankan saya.Almaklumlah......

Kami hanya sempat berbicara buat seketika...mengimbau kembali nama rakan-rakan yang sama kelas.Anaknya baru seorang sahaja and dia baru saja married.Lambat kahwin katanya....

Ramai juga yang saya temui tapi saya kurang mengingati nama rakan-rakan berbangsa Cina.Kalau yang glamour semasa di sekolah barulah saya ingat.Sebulan lalu saya menemui Mimi Lau adik Lau Bee Yoke.Just nak ajak saya joined reunion di Convent school tapi saya tidak dapat bersama mereka.

Bertemu buat seketika mengingatkan saya kepada rakan-rakan seperti Dorren Soon , Sharmala, Shuguna (doktor) di JB,Boon dan ramai lagi yang tidak dapat saya ingat nama-namanya.

PENA KASIH:

Biarpun masa berlalu tapi kenangan tetap menjadi kenangan.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails