Tuesday, January 24, 2012

DESTINASI UTARA.










Biarpun perjalanan dilalui agak sesak kerana musim perayaan,namun kami bersyukur kerana sampai ke destinasi dengan selamatnya.Kepenatan kerana kesesakan jalan raya menyebabkan perjalanan kami agak lambat.Sepatutnya sampai lebih kurang jam 3.00 petang tapi berlarutan sehingga jam 11.00 malam.

Sepanjang perjalanan, Along tidak berhenti-henti menelefon kami ingin mengetahui kedudukan kami sebenarnya.Tidak sabar-sabar menantikan kehadiran kami.Kali ini, Along tidak balik ke kampung kerana kami telah bersetuju untuk ke Perlis menghantar kereta untuk kemudahan dirinya.Itu niat kami dan bukannya untuk memberikan kemewahan kepada anak-anak kami.Keperluannya untuk ke klinik dan sebagainya.Walaupun sebenarnya kami tidak begitu teruja untuk membelikan kereta untuknya tapi disebabkan bimbang keselamatan dirinya yang menunggang motosikal menyebabkan ayahnya mengambil keputusan untuk membelikan untuknya.

Namun, saya sentiasa menasihatinya agar lebih berhati-hati apabila memandu dan menggunakannya apabila perlu sahaja.
Kami ke sana dengan membawa dua buah kereta.Along yang begitu excited apabila mendengar kami ingin ke sana.Lalu dia meminta kami ke Langkawi.Alhamdulillah,akhirnya impian untuk menjejakkan kaki ke sana dapat juga diperolehi dengan bantuan my ex-MPKI.Thanks to him......

Kami tidak lama di Langkawi.....lebih kurang pukul 5.00 petang kami telah mengambil keputusan untuk balik semula ke Kuala Perlis di mana tempat penginapan kami.Sempat jugalah kami membeli pinggan-mangkuk tapi tidaklah terlalu banyak kerana masalah untuk membawa pulang ke Segamat.Kalau ikutkan hati, memang kami ingin membeli pelbagai jenis pinggan-mangkuk yang sememangnya murah tapi memandangkan tiada tempat untuk meletakkan barang, so kami beli yang patut sahaja.

Apabila sudah kepenatan, kami menghabiskan masa di bilik sahaja.Kami tidak berjalan-jalan di Perlis.Esok paginya,kami mengambil keputusan untuk balik ke Segamat.Sempat lagi kami melalui jalan-jalan kampung di Alor Setar sebelum meneruskan perjalanan ke Segamat. Apabila tiba di Tapah,hubby mengajak kami ke Cameron Highlands.So, peluang yang ada memang dinantikan walaupun my son kurang berminat untuk ke sana.Just jalan-jalan sahaja. Buat pertama kalinya buat emak menjejakkan kaki ke sana.Kami singgah sebentar membeli
apa-apa yang patut.Melihat suasana di Cameron Highlands memberikan kesedaran dan keinsafan kepada kita akan kebesaran Ilahi.Saya sememangnya begitu teruja dan berminat sekali melihat pemandangan di situ.

Setelah puas menjelajah di situ, kami akhirnya pulang ke destinasi dan sempat singgah di Sate Haji Samsuri yang terletak di Kajang.Memenuhi impian ayah.Setelah itu barulah meneruskan perjalanan ke Segamat dan sampai ke destinasi jam 2.00 pagi.Alhamduillah, semuanya selamat dan kini masih terasa penatnya.

PENA KASIH :
Kelantan destinasi akan datang.....InsyaAllah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails