Sunday, January 29, 2012

ALHAMDULILLAH.....

Alhamdulillah itulah lafaz yang terkeluar dari mulut ini apabila melihat seorang pemuda yang terselamat daripada kecederaan akibat terlanggar 'pig' berhampiran rumah kami.Kebetulan baru balik daripada mencari 'netbook' for my sis,ternampak orang ramai di hadapan rumah kami.
Kemudian ternampak motosikal dalam keadaan yang agak teruk sedikit menyebabkan saya terbayangkan wajah my son coz my son tidak mengikut kami ke bandar.

Lalu saya pantas turun dari kereta dan terus berjumpa dengan pemuda tersebut.My sis siap berikan minyak gamat dan kapas untuk membersihkan luka pemuda tersebut.Rupa-rupanya dia merupakan anak salah seorang kenalan kami sewaktu di Tahang Rimau.Lafaz syukur sekali lagi terkeluar dari mulut kerana dia hanya mendapat luka-luka kecil sahaja.Hubby memaklumkan dia ternampak macam sesuatu yang sudah terbongkang di tepi jalan.Lalu dia ke arah tersebut dan mendapati 'pig' tersebut sudah mati.Masalah lagi kerana ia berhampiran rumah kami.Nak buat macamana dengan 'pig' tersebut.

Sempat lagi saya menasihati budak tersebut agar tidak menunggang motosikal dengan kadar yang laju apabila melalui kawasan kampung.Dia akur....
Pastinya saya terharu kerana dia hendak mencari wang untuk menampung perbelanjaan persekolahannya dengan menjual hasil tangkapan udang.Kejadian berlaku sewaktu dia hendak pergi memancing di Taman Rekreasi Chodan.

Keesokkannya dengan kreativiti hubby, dia berjaya membuang 'pig' tersebut jauh dari rumah kami.


PENA KASIH

Sedang menempah 'sign-board' sebagai tanda berhati-hati melalui kawasan ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails