Friday, January 27, 2012

MASIH TERASA LETIHNYA.....

Emmmm......my son merungut keletihan kerana berjalan jauh pada hari Sabtu.Merungut dan tidak mahu lagi berjalan pada tahun ini.Kami hanya mendiamkan diri kerana sememangnya dia telah membuat keputusan untuk tidak mengikut kami ke Perlis di peringkat awal lagi.Namun, apabila dikejutkan pada hari itu untuk dihantar ke rumah Mak Itamnya,dia telah mengubah fikiran untuk mengikut kami juga.Kami tersenyum kerana sebenarnya kami tidak mahu dia tinggal sendirian tanpa kami.

Akibatnya, hampir seminggu dia tidak menjenguk buku untuk dibaca tapi banyak menghabiskan masa dengan menyiapkan kerja-kerja sekolah sahaja.Malah, lebih banyak tidur melepaskan keletihan yang dialaminya.

Bukan dia sahaja yang letih, saya juga mengalami simptom yang sama.Cuma saya gagahkan diri ini untuk menyiapkan kerja-kerja yang terbengkalai apabila mengambil keputusan ke Perlis.Sebelum itu pun saya sudah bersengkang mata menyiapkan dokumen-dokumen penting untuk dipantau.
Apabila my bos menyerahkan surat memangku menjalankan tugas kerana beliau akan bercuti selama seminggu pada minggu hadapan menyebabkan saya rasa itu satu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan .Sudah beberapa hari saya lewat balik ke rumah sehingga ke petang memastikan semuanya beres dan berbincang with my bos tindakan yang perlu dilakukan apabila pelawat hadir ke sekolah tanpa seorang bos.Alhamdulillah, mempunyai rakan-rakan yang begitu komited pada tugas dan menyebabkan saya rasa begitu happy sekali.

Actually, saya sebenarnya begitu bersyukur kerana mendapat seorang suami yang begitu memahami kesibukan isterinya.Semangat yang dilontarkan kepada saya setiap pagi apabila menghantar saya ke sekolah sudah cukup untuk membantu saya menyiapkan kerja-kerja.Kadang-kadang dia membiarkan saya menghabiskan masa di sekolah dan menyiapkan kerja.Apabila kepenatan, dia mengajak saya makan di luar walaupun sebenarnya saya kurang berminat untuk makan di luar.Apabila kemuncak kepenatan berlaku, barulah saya makan di luar sahaja,jika tidak saya lebih rela memasak untuknya.
Namun, saya akan pastikan sebelum pergi ke sekolah saya akan memastikan keadaan di rumah bersih dan kemas.

Sebenarnya banyak perkara yang perlu saya bereskan ........kadang-kadang tidak tahu yang mana satu perlu diuruskan .Semuanya penting dan menyebabkan saya mengambil keputusan untuk balik lewat dan menyiapkan kerja.Thanks also to my bos kerana banyak memberi bimbingan kepada saya terutama apabila berhadapan dengan pelbagai situasi.

PENA KASIH:

Masih terus belajar.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails