Sunday, January 1, 2012

2011 MELABUH TIRAI....







Tahun 2011 melabuh tirainya apabila detik 12.00 malam bermula.Bermulalah tahun 2012.Menginjak usia,meninggalkan kenangan 2011 dengan penuh suka-duka,antara manis dan pahit ditelan segalanya.Agar 2012..memberikan sinar yang lebih baik dari tahun sebelumnya.

Detik 12.00 malam bermula sewaktu kami sekeluarga berada di Melaka.Meninggalkan kota Melaka setelah menghantar anak sulung kami meneruskan perjuangannya sebagai pelajar.Sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak kami.Mendoakan agar menjadi insan yang baik budi pekerti, mendengar kata dan menjaga solat.Itulah pesanan kami setiap hari bagi memastikan mereka tidak terus lalai dengan kehendak duniawi.

Banyak kenangan tahun 2011 yang tersimpan kemas di kotak memori ini.Biarpun tahun berlalu begitu pantas tetapi setiap kenangan itu akan terus diabadikan dalam coretan di Pena Kasih mahupun paparan gambar menjadi milik koleksi saya.Menyorot kenangan itu akan dipaparkan agar mengimbau kembali detik perjalanan kehidupan sepanjang 2011.

Sentiasa mendoakan agar pada tahun ini, kehidupan yang dilalui akan lebih baik daripada sebelumnya.Sentiasa bermuhasabah diri mengingatkan kesilapan atau kekhilafan yang pernah dilakukan,menjadikan diri ini terus tabah menghadapi perjalanan kehidupan yang kita tidak tahu rencananya pada tahun ini.

Namun, kenangan itu menjadikan saya lebih menghargai sebuah kehidupan.Biarpun ada kalanya terguris hati, tersentuh perasaan namun semua itu membuatkan saya lebih berhati-hati dalam apa jua pertuturan yang ingin dilafazkan.

Semoga kehadiran 2012 menjadikan saya seorang insan yang lebih tabah menghadapi cabaran kehidupan bersama keluarga tersayang.Kepada hubby yang banyak membantu saya dalam urusan pekerjaan dan rumahtangga begitu juga dengan anak-anak yang begitu memahami gaya kehidupan seorang ibu yang bekerja dan emak dan ayah yang saling mengerti kesibukkan anaknya.

PENA KASIH :
Menghargai erti kasih-sayang....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails