Saturday, January 28, 2012

UNDANGAN MAK TAM






Alhamdulillah, jemputan ke majlis tahlil di rumah Mak Tam telah selesai.Terima kasih Mak Tam sekeluarga atas undangan tersebut.

Sudah beberapa hari Mak Tam memaklumkan kepada saya supaya hadir ke majlisnya pada hari ini.After solat Isyak, kami bergerak ke rumahnya.Pak Usu dan Mak Usu telah sedia ada dan saya agak lewat hadir kerana menunggu kepulangan my son from masjid.Lagipun, hati akan rasa selesa apabila berjalan selepas solat.

Ayah telah mengetuai majlis tahlil ringkas pada hari ini.Syukur semuanya berjalan dengan lancar.Sesekali sayu di hati apabila terkenangkan Pak Tam.Setiap kali solat saya tidak lupa untuk membacakan surah Al-Fatihah untuk bapa mertua, Pak Tam, datuk dan nenek yang telah meninggalkan kami.Itulah yang saya lakukan setiap hari.

Masih teringat lagi pesanan Pak Tam untuk Along supaya belajar dengan bersungguh-sungguh.Apabila Along menerima berita pemergian Tok Tamnya, air mata mengalir .Saya faham kerana Along memang sering berkunjung ke rumah Tok Tam apatah lagi Haziq yang dijagainya sewaktu bayi lagi.

PENA KASIH:

Mudah mengalirkan air mata apabila memori lama bersama orang-orang tersayang muncul kembali....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails