Monday, March 29, 2010

LEMAHNYA.....................



Badan masih terasa lemah lagi.Tidak segagah seperti selalu.Anak lelaki merasai dahi dan mengatakan mama masih demam lagi.Kasihan, mama.Selalunya mama ceria tetapi sejak dua tiga hari ini mama lebih banyak menghabiskan masa dengan baring sahaja.Namun, saya cuba juga melawan keletihan dan kelemahan badan ini dengan melakukan kerja-kerja yang ringan sahaja.Bila penat saya rehat.

Masih tertanya-tanya punca yang menyebabkan demam saya agak melarat kali ini.Teringat sewaktu hari Khamis di sekolah diadakan mesyuarat Agung PIBG.Cuaca yang agak terik sedikit sebanyak mengganggu ketidak selesaan saya.Tekak terlalu dahaga.Apabila disajikan dengan teh ais,memanglah ubatnya apabila keadaan cuaca sebegitu.Lalu disulamkan dengan tembikai.Kesannya saya memang tidak boleh tahan.Padahal saya telah memaklumkan kepada kawan-kawan yang tidak baik minum teh ais bersama dengan tembikai kerana saya pernah dimaklumkan oleh orang lain kepada saya.Apabila dahaga menguasai diri, kesannya seperti apa yang saya alami.Saya serik........................

Pena Kasih:Lebih berhati-hati dalam memilih makanan.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails