Thursday, March 25, 2010

MESYUARAT AGUNG PIBG

Si penulis mengambil kesempatan merakamkan ucapan tahniah dan syabas kepada semua AJK PIBG yang baru.Berharap agar PIBG bergerak seiring dengan sekolah bagi melahirkan sekolah yang cemerlang pada tahun ini.
Hari yang bertuah buat 'boss'.Apabila ianya sudah menjadi rezeki.Ramai juga guru yang bertuah mendapat 'cabutan bertuah".Bilalah giliranku.Itulah yang dikeluhkan oleh si penyampai 'hamper'.Yang ditunggu tidak juga muncul untuk dicanangkan namanya........
Radziah tahun ini bukan rezeki kita......he......he...Sabar ,sabar, sabar.Kepada penymbang Hamper diucapkan terima kasih.

Tahniah kepada AJK lama yang masih dikekalkan dan AJK baru yang dilantik.
Mereka kelaparan dan dahaga.Ada yang sempat balik dan ada yang 'stay'kat sekolaah sahaja.Yang balik tidak sempat makan dan datang semula ke sekolah bagi memastikan perjalanan mesyuarat hari ini berjalan dengan lancar.Apabila sudah ke hulu dan ke hilir, mulalah terasa lapar.Sempat makan sebelum mesyuarat bermula.
Penulis sempat bergambar bersama-sama dengan Pn Zaharah ,orang kuat dalam jamuan.Sedap minuman yang dibuat oleh kak Zaharah .Ada ummmmmm.
Walaupun kepenatan kerana menjalankan tugas di SMK Sri Kenangan, tetapi setiausaha PIBG,Cik Wan Norasekin tetap hadir ke sekolah untuk bersama dalam mesyuarat kali ini.
Persembahan 'Action Song' yang menarik minat para ibu bapa.Mereka menunjukkan bakat masing-masing di bawah pimpinan Pn Lim SU Wan dan juga Pn Tong Ah Lan.Aksi mereka sungguh menarik sekali.Namun disebalik persembahan mereka tersirat erti 1 Malaysia.Malah pelajar sekolah ini amat bertuah kerana mereka dapat berinteraksi dengan pelbagai kaum.
Sokongan ibu bapa terhadap sesebuah organisasi terutamanya sekolah amat penting bagi melahirkan modal insan yang berjaya dari segi akademik,kegiatan kokurikulum mahupun sahsiah pelajar itu sendiri.
Wakil rasmi YB Datuk Hj Baharum bin Mohamed, Encik Alus bin Kassim telah merasmi langsungkan mesyuarat Agung PIBG kali ke 35 dengan lancarnya.Beliau juga terpegun dengan persembahan murid-murid tahap 1 mempersembahkan persembahan "Action Song'.Persembahan lebih kepada bertema 1 Malaysia.

Meja pendaftaran untuk semua ibu bapa dan guru.Saban tahun acara cabutan bertuah merupakan satu agenda dalam mesyuarat agung PIBG yang bertujuan untuk memberi dorongan kepada ibu bapa supaya hadir ke mesyuarat.Membincangkan usul-usul yang timbul dan seterusnya bersama-sama memikirkan arah tujuan PIBG dalam membangunkan modal insan dan seterusnya turut sama membantu dengan pihak sekolah dalam meningkatkan kecemerlangan akademik sekolah tersebut.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails