Monday, March 22, 2010

SUMBANGAN UNTUK MOTIVASI

Murid-murid yang berjaya mencapai kecemerlangan dalam setiap mata pelajaran yang diduduki.

Guru Besar menyampaikan sumbangan kepada salah seorang murid 'perfect score A'yang berjaya mencapai cemerlang A dalam UPPM 1.


Perhimpunan pagi ini, selain majlis rasmi Anti Rokok dan Dadah, pihak sekolah juga telah mengambil kesempatan menyampaikan sedikit sumbangan kepada semua murid Tahun 6 yang mencapai kejayaan cemerlang dalam mata pelajaran yang diduduki dalam UPPM 1 serta murid-murid galus yang menunjukkan peningkatan dalam peperiksaan .

Seramai 13 orang murid telah berjaya menguasai cemerlang A dalam mata pelajaran UPSR.Pada tahun ini, hanya 24 orang murid sahaja yang akan menduduki peperiksaan UPSR.Justeru,untuk memastikan mereka meningkat dari semasa ke semasa dalam ujian yang diberikan pihak sekolah telah bersetuju menyumbangkan sedikit sumbangan kepada mereka.Semoga dengan sumbangan ini, akan memberi perangsang kepada murid-murid lain untuk belajar dengan lebih tekun dan berusaha lagi dengan bersungguh-sungguh.

Pihak sekolah juga tidak meminggirkan murid-murid yang lemah.Sebalilknya mereka yang melihatkan peningkatan juga diberikan ganjaran agar mereka berusaha memecahkan keputusan yang gagal.Kepada semua guru khususnya, guru tahun 6 terima kasih diucapkan kerana berusaha memastikan murid-murid lulus dalam semua mata pelajaran.

Pena Kasih:Tidak mustahil yang gagal itu akan berjaya.Sebaliknya setiap kegagalan dijadikan pengajaran untuk meneruskan visi masing-masing.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails