Friday, February 19, 2010

TEMAN LAMA.




Happynya dapat berjumpa dengan Roy.
Perjalanan ke rumah Kak Ros bersama-sama dengan emak dan kak Long pada hari ini, agak menghampakan.Mereka tiada di rumah kerana menghadiri kenduri kahwin di rumah anak saudaranya.Akhirnya,masing-masing membawa haluan tersendiri.

Sambil melihat nombor-nombor telefon, akhirnya saya menelefon rakan lama semasa di sekolah rendah.Rohana (Roy) gelaran yang dipanggil sewaktu dahulu masih tersemat kemas di hati ini.Lalu,mendail nombor tersebut semata-mata untuk bertanya khabar.Jam menunjukkan pukul 9.00 malam,lalu hubby membawa saya ke Taman Tun Aminah.Perbualan kami(Roy dan saya) sewaktu hubby memandu melangkaui 'Sutera Mall'.Roy memaklumkan rumahnya berhampiran dengan kawasan tersebut iaitu di Damai Jaya.Mengajak saya ke rumahnya untuk berbual-bual setelah sekian lama tidak berjumpa.Nasib baik hubby memahami kemahuan isterinya untuk bertemu dengan rakan lama.Kami mengambil keputusan untuk bertemu di 'Store' dan akhirnya Roy mengambil saya di situ.

Biasalah bila sudah lama tidak bertemu.Roy menghidangkan kami makanan yang amat menyelerakan kami.Thanks Roy.Suaminya begitu rancak berbual dengan hubby seolah-olah sudah lama bertemu.Saya dan Roy berada di dapur dan pelbagai cerita yang menarik dibualkan.Tidak sangka pada hari ini, kami berpeluang berjumpa dan berjanji akan bertemu pada 7 Mac ini di rumah Kak Long.

Pertemuan tercetus setelah masing-masing mencari.Melalui FBlah, kami dapat berpeluang bertemu rakan-rakan lama.Tujuan murni adalah untuk mengeratkan tali silaturahim.InsyaAllah, Roy berjanji akan bertemu di Segamat nanti bersama-sama dengan rakan-rakan lain.

Kini, Roy begitu teruja untuk bertemu dengan rakan-rakan lain iaitu Jai (Jementah),Raudzah (Jementah),Mas (Melaka) dan Norli (Segamat)
Pena Kasih:Tidak sangka, jalan-jalan ke JB akhirnya dapat bertemu dengan rakanlama.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails