Friday, July 31, 2009

PERKHEMAHAN

Perancangan untuk mengadakan perkhemahan memang telah lama dirancangkan. Alhamdulillah,pada hari ini perancangan tersebut menjadi kenyataan.Penyertaan murid seramai lebih daripada 60 orang ternyata memang program tersebut dinanti-nantikan oleh murid-murid sekolah ini.Penyertaan terdiri daripada murid-murid tahun 4,5 dan 6.

Pelbagai aktiviti dijalankan untuk melihat keupayaan murid-murid merealisasikan kemahiran yang dipelajari dalam unit beruniform.Ternyata mereka begitu bersemangat sekali. Mendirikan khemah merupakan salah satu aktiviti yang dijalankan sejak petang lagi.Dengan bantuan cikgu Ali dan cikgu Supian bersama-sama dengan Cik Wan, akhirnya khemah dapat didirikan dengan sempurna.Bersyukur sekali lagi, kerana dengan sumbangan yang diberikan oleh YB Tn Hj Baharom akhirnya, pihak sekolah berjaya membeli khemah sebanyak 15 buah .Semua ini dilakukan demi memenuhi keperluan mereka dalam aktivit berkhemah.

Pada tahun ini, sekali lagi saya bersama-sama dengan Ekin,Sal dan Kak Timah serta dibantu oleh cikgu Ali dan Supian berkampung diperkarangan sekolah.Walaupun ketika ini,kami menghadapi masalah bekalan air dan pihak sekolah telah meminta bantuan daripada SAJ untuk membekalkan air bagi keperluan murid.Namun begitu semangat untuk berkhemah tetap ada di hati murid-murid tanpa mengetahui mereka menghadapi masalah bekalan air.

Pena Kasih: Bangun tengah malam untuk melihat murid-murid.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails