Tuesday, July 28, 2009

ERTI KASIH SAYANG

Setiap hari,pastinya saya akan sentiasa bersama emak.Jika tidak petang, malam sudah pasti saya bersama mereka.Alhamdulillah, rumah saya berhampiran dengan rumah emak, memudahkan saya memantau kesihatan emak dan ayah.

Setiap hari, saya akan bertanya dan melihat kesihatan mereka.Hati akan menjadi risau jika emak demam mahupun ayah.Dua minggu lepas, emak demam agak teruk.Tiga buah klinik dibawa, tetapi emak masih begitu.Justeru,saya meminta emak banyak minum air putih kerana itu lebih mujarab.

Namun, emak bertuah mempunyai cucu yang sentiasa diminta melihat kesihatan neneknya.Anak saya yang sulung akan mengambil tuala dan mengelap badan neneknya.Alhamdulillah,emak akhirnya sembuh.Emak saya memerlukan sokongan dan semangat kerana penyakit misteri yang dilalui beberapa tahun dulu,mungkin boleh berulang.Saya sering memberikan semangat kepadanya.Sentiasa berbual-bual dengan emak.Emak memang kuat beribadat.

Kadang-kadang saya berbual dengan emak dan ayah sehingga lewat malam.Mencecah jam 12.00 tengah malam.Suami saya mengizinkan saya dan dia faham akan kasih sayang saya kepada kedua orang tua.Begitu juga dengan emaknya yang dianggap seperti emak sendiri.Kadang-kadang saya belajar membaca doa-doa harian daripada ayah.Syukur ayah begitu rajin mendengar apa yang saya baca dan sekali-kali menegur kesalahan saya.

Pena kasih:Hati tidak tenteram apabila mendengar salah seorang daripada mereka jatuh sakit.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails