Wednesday, July 1, 2009

LAWATAN


Pagi lagi murid-murid telah berkumpul di perkarangan sekolah kerana tidak sabar hendak ke Kuala Lumpur.Malah, ada yang tidak boleh tidur malam disebabkan begitu seronok untuk ke sana.
Ada yang sudah berada di sekolah seawal jam 5.30 pagi...................sungguh teruja untuk ke sana.Begitulah lumrahnya kanak-kanak.

Kali ini, sekolah telah merancang awal untuk membawa anak-anak murid bersantai dan merehatkan minda mereka.Seratanya murid-murid Tahun 6 yang pergi dan hanya tinggal 6 orang sahaja.Seramai 40 orang telah menyertai rombongan tersebut dengan diketuai oleh 4 orang guru.

Proses pengajaran dan pembelajaran perlu diteruskan.So, saya telah mengambil tindakan dengan mencantumkan murid Tahun 5 dan Tahun 6 dibawah kawalan seorang guru.Setiap tahun saya letakkan seorang guru.Jadi masalah disiplin dapat dikawal.Pihak sekolah telah menyediakan buku PAK bagi setiap tahun.Waktu-waktu seperti inilah program tersebut dijalankan dan secara tidak langsung murid-murid dapat menjalankan tanggungjawab masing-masing dan guru memantau serta membimbing mereka.

Pena Kasih: Mendoakan agar mereka selamat pergi dan balik.Amin.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails