Friday, April 17, 2009

SAMBUTAN MALIDUR RASUL PERINGKAT SEKOLAH

Sambutan Maulidur Rasul merupakan salah satu program aktiviti Agama Islam di peringkat sekolah.Sebelah pagi,semua murid menjalani proses pengajaran dan pembelajaran seperti biasa sehinggalah jam 10.00 pagi.Selepas itu, murid-murid Islam akan berada di padang untuk aktiviti berarak sehingga ke dewan dengan ucapan selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W.

Pelbagai acara dijalankan.Antaranya bacaan Quran,Nasyid, Berzanji,Sajak dan juga berpidato. Alhamdulillah ramai murid yang melibatkan diri dalam acara tersebut dan sekurang-kurangnya memberi pendedahan kepada murid untuk berani ke hadapan dan seterusnya mencungkil bakat masing-masing.

Bagi murid-murid bukan Islam, mereka telah diaturkan dengan satu program iaitu pertandingan mewarna gambar.Hadiah-hadiah untuk pemenang telah saya sediakan.Semalam juga,saya bersama-sama dengan suami ke Muar.Tujuan asal adalah ke kedai komputer dan kemudian saya melihat ada "sale" di situ.Justeru itu, saya mengambil peluang membeli peralatan tulis untuk dihadiahkan kepada para pemenang dalam pertandingan mewarna.

Selesai membeli, kami ke Tanjung Mas. Suasana yang begitu nyaman dan cantik melega kepenatan kami.Kemudian singgah di kedai makan.Kalau ke Muar, kalau tidak makan "mee bandung Muar" memang tidak sah lagi.

Seusai makan, kami mengambil keputusan untuk balik ke rumah.Yang menariknya saya tertarik apabila melalui Jalan Junid, Muar di tepi-tepi jalan ke Tanjung Mas, terdapat pokok bunga raya yang begitu cantik warnanya.Di Segamat sendiri, sukar untuk mencari pokok bunga raya di tepi-tepi jalan.Bunga raya yang mempunyai pelbagai warna menarik hati saya.Lalu saya mengambil gambar pokok tersebut......................suami ketawa melihat gelagat saya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails