Monday, April 20, 2009

MELAWAT BUMI KASIH

Petang tadi,saya melawat bumi kasih.Alhamdulillah,pokok-pokok yang ditanam semakin menghijau.Saya ke sana melihat Kak Milah yang sedang mencabut rumput-rumput.
Saya ambil kesempatan dengan menolong kak Milah mencabut rumput.Sekurang-kurangnya dapat mengeluarkan peluh.Sebelum pergi ke Bumi kasih saya menanam cili di belakang rumah.
Selepas itu, memetik sayur bendi dan juga terung untuk diberikan kepada mak cik.

Mudah-mudahan,sayur-sayur yang ditanam akan terus tumbuh dengan subur.Kelmarin suami menanam pisang yang diambil dari sekolah.Setiap petang kami menghabiskan masa dengan berkebun.

Suami membantu saya membuat batas untuk menanam sayur-sayur lain pula.Berbudi kepada tanah memang tidak merugikan.Hari Rabu ini (22.4.2009),pejabat pertanian ada mengadakan satu majlis.Insya Allah jika mempunyai kesempatan saya akan berkunjung ke pejabat tersebut untuk mengetahui dengan lebih lanjut program yang akan dijalankan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails