Saturday, April 18, 2009

Bersama-sama suami ke UiTM Segamat,untuk turut serta dalam program bersama Dr.Jeniri Amir dalam salah satu program Keajaiban Dunia Penulisan.Tertarik dengan ungkapan Dr. Jeniri khusus dalam penulisan.Menaikkan semangat untuk menulis.

Saya ke sana untuk menimba ilmu berkaitan dengan penulisan.Alhamdulillah sekurang-kurangnya memberi pendedahan kepada saya untuk menyiapkan pengkisahan berkaitan dengan Penulisan Amalan Baik Guru Besar yang telah diberi tugasan oleh JPNJ kepada kami.Dalam masa tiga minggu untuk menyiapkan artikel sekurang-kurangnya 2 atau 4.....................Mampukah saya melakukannya?

Idea untuk menulis memang banyak tetapi untuk dihuraikan di atas sekeping kertas masih belum dapat dilakukan.Terawang-awang di kotak fikiran mengenai cerita yang ingin didedahkan tapi..........................masih tidak mampu untuk diluahkan di sekeping kertas.

.................berbincang dengan suami.Minat suami dalam bidang penulisan memang telah lama saya kesan.Beliau pernah menulis rencana di akhbar-akhbar sewaktu saya masih berkawan dengannya.Ketika beliau menuntut di universiti.Suami memang rajin menulis dan saya sering memberikan dorongan kepadanya.Seperti kata Dr.Jeniri, menulis boleh buat duit.Memang tidak dinafikan suami saya pernah mendapat bayaran yang lumayan.

Tetapi sejak akhir-akhir ini, minat suami kepada bidang penulisan semakin hilang.Pernah beliau menyuarakan kepada saya "mood"nya hilang.Terjadi setelah artikelnya kerap keluar di akhbar.Selepas itu,suami berkata ideanya semakin tumpul setiap kali ingin menulis.Tak tahulah kenapa jadi seperti itu.Walaupun saya sering memberikan dorongan kepadanya.

Mudah-mudahan selepas mendengar tips daripada Dr.Jeniri, semangatnya akan kuat untuk terus menulis.Anaknya, Fatin mungkin mengikut jejak ayahnya kerana saya sering melihat gaya bahasa dalam penulisannya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails