Wednesday, April 1, 2009

PKG PARIT BUNGA, MUAR

Alhamdulillah akhirnya saya telah menerima surat untuk menghadiri temuduga untuk DG 41 di PKG, Parit Bunga,Muar.Bertolak jam 7.30 pagi bersama-sama dengan suami dan diekori oleh Shikin dan Lela.Saya ditemani oleh suami untuk memberikan sokongan kepada saya sementara Lela dan Shikin menaiki kereta yang dipandu oleh Shikin.

................menunggu Shikin kerana masih tidak nampak lagi wajah kereta Shikin di belakang kami.Akhirnya saya menelefon Shikin bertanyakan kenapa masih tidak nampak bayangnya di belakang.Rupa-rupanya Shikin berpusing balik ke belakang(Jementah) kerana mengambil surat kelulusan Adam yang tidak dibawa bersama-sama.

Saya sampai di PKG, jam 9.30 pagi sementara Shikin dan Lela sampai hampir jam 10.00 pagi.Mula-mula rasa gementar begitu kuat sekali. Maklumlah sudah lama tidak menghadiri temuduga seumpama ini.Bermacam-macam persoalan bermain di kepala.Apakah soalan yang bakal ditanya?Masing-masing begitu sibuk membaca itu dan ini.Apabila keadaan semakin tertekan hanya yang mampu saya lakukan ialah berdoa agar dipermudahkan perjalanan temuduga saya nanti.

Apabila keluar sahaja calon , semua bertumpu dan bertanya apakah soalan yang ditanya.Masing-masing mengatakan PIPP dan juga PPSMI serta KBSR.Saya terdiam dan tertanya-tanya adakah saya mampu untuk menjawab persoalan seperti itu apabila ditanya.

Selepas Lela tiba pula giliran saya.Alhamdulillah, soalan yang ditanya hanya berkisar kepada tugas saya sebagai GPK sahaja.Soalan-soalan lain tidak ditanya.Hanya yang mampu saya doakan agar temuduga yang dilalui ini akan berjaya. Amin.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails