Wednesday, April 22, 2009

LDP dan TETAMU

Latihan dalam perkhidmatan merupakan salah satu program yang perlu dilaksanakan di peringkat sekolah.Begitulah yang dialami di sekolah saya.

Kursus penggunaan ICT telah dijalankan di bilik komputer sekolah.Begitu teruja sekali oleh guru-guru sekolah saya untuk mendalami lagi cara penggunaan ICT dan bahan yang boleh diambil daripada ZOOM A.Kursus yang amat menarik sekali yang disampaikan oleh Cik Wan NorAsekin.


Memang tidak dinafikan bahawa walaupun ICT memang telah lama diperkenalkan tetapi masih terdapat diantara kita yang masih lagi tidak dapat menggunakan ICT dengan baik.Justeru itu, sebagai langkah untuk mereka memahami,saya bersepakat dengan Cikgu Ali untuk membuat kursus yang berhubung kait dengan penggunaan ICT.Hari sebelumnya kami telah diperkenalkan dengan program EduwebTV yang dikelolakan oleh Encik Supian.

Semoga dengan pendedahan yang diberikan, kami dapat menggunakan ICT dengan sebaik mungkin untuk anak-anak didik kami.

Lebih kurang pukul 5.15 petang,saya perlu menghadiri satu mesyuarat bersama lembaga pengarah berkaitan dengan bantuan terutama dari aspek fizikal sekolah kami.Pukul 6.30 mesyuarat tamat dan sebaik sahaja mesyuarat tamat saya menerima panggilan telefon daripada Anim yang memaklumkan bahawa dia akan bertandang ke rumah saya.Anim yang datangnya dari Temerloh bersama-sama dengan ayah dan adiknya telah sampai ke rumah saya jam 10.00 malam.Anim merupakan sepupu suami yang telah berjaya dipanggil temuduga sebagai pensyarah du UiTM Segamat.

Selepas makan, kami sempat bersembang sekejap kerana masing-masing kepenatan.Kami doakan agar Anim berjaya menjadi seorang pensyarah.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails