Thursday, August 12, 2010

MASIH TERSIMPUL HASAD DENGKI

SubhanaAllah.......jauhi daripada sikap ego,sombong dan berlagak apatah lagi tidak menyenangi dengan seseorang itu.Entah apa yang masih tersirat di hati dan fikiran mereka.Masih ada lagi sikap-sikap negatif walaupun telah hampir kepenghujung usia.

Aku sentiasa memohon kepadaMu,Ya Allah dijauhilah sifat-sifat munafik yang tidak disukai olehMu.Biar pun ada di luar sana yang masih tidak menyenangi dengan cara kehidupan kami, aku bermohon kepadaMu, Ya Allah, Engkau buka pintu hatinya agar sentiasa mengingatiMu, agar takut denganMu, Ya Allah.Biar pun ada tersimpul hasad dengki di hati mereka, aku redha.Itulah dinamakan manusia.Mereka tewas dengan mainan syaitan.Mereka takut kepada bayang-bayang sendiri.Mereka ini pengecut, Ya Allah.

Aku sentiasa bermohon kepadaMu, Ya Allah.Kau tetapkan imanku,agar tidak seperti mereka.Takut untuk berhadapan, takut untuk menerima realiti kehidupan sebenarnya.
Kebenaran itu tetap ada.Allah memilih orang-orang yang sabar dan diujiNya.KepadaMu, Ya Allah, aku bermohon agar dijauhi sikap hasad dengki apatah lagi di bulan mulia ini.Biarlah mereka hanyut dengan perasaan tersebut kerana mungkin belum terbuka hatinya untuk berubah.

Pena Kasih:"Kawan makan kawan............" itulah kata-kata yang dilemparkan oleh seorang individu sebelum mengakhiri perbicaraanya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails