Saturday, August 21, 2010

BERMULANYA EPISOD BARU

Setelah difikirkan berulang kali sama ada ingin meneruskan pengajian kali ini atau tidak,akhirnya pada hari Rabu saya bernekad untuk meneruskan setelah membuat pembyaran pendaftaran dan pada hari ini bermulakan episod baru saya sebagai seorang isteri,ibu, guru dan juga pelajar.

Setelah hampir dua tahun meninggalkan alam belajar walaupun sebenarnya setiap hari sentiasa belajar dan belajar melalui pengajaran dan pembelajaran tapi kali ini agak berlainan sekali.Penumpuan dan fokus kepada bidang pentadbiran dan pengurusan yang memerlukan persediaan yang rapi.Kali ini,pembelajaran agak berlainan dan perlu lebih komitmen dan komited lagi.

Sesi pengenalan antara lecturer dengan students yang bertujuan untuk mengenali rakan-rakan dalam satu kursus amat penting apatah lagi mungkin ini kali pertama bertemu.Seronoknya, geng kami semasa di USM meneruskan perjuangan.
Mendapat seorang lecturer yang baik dan juga suami yang sentiasa memberikan sokongan dari belakang amat penting.Saya perlu banyak membaca dan membaca untuk kali ini.Buku-buku juga perlu dibaca dan yang menggembirakan saya, pagi lagi hubby telah menyediakan buku-buku yang perlu saya baca.

Apabila berada di kelas, sesi soal jawab dan perbincangan berjalan begitu rancak dan lancar sekali.Maklumlah apabila sudah lama tidak di 'brainstomming' kalut juga dibuatnya.Kena perlu bersedia dengan input-input yang bernas................nampak senang tapi tidak semudah itu.

Balik sahaja terus berbincang dengan suami tentang tajuk-tajuk yang akan dibincangkan.Nampaknya respon suami begitu baik dan dia berjanji akan membantu saya mencarikan bahan-bahan untuk saya tapi bersyarat iaitu kini saya perlu menumpukan kepada pelajaran disamping anak-anak.O.k saya bersetuju dengan syarat tersebut.

Pena Kasih :Betulkan niat untuk belajar.......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails