Wednesday, August 18, 2010

NEKADKU

Menjadi satu rutin tugas setiap kali hadir ke sekolah menyiapkan 'relief' untuk guru yang tidak hadir kerana tugas rasmi.Terfikir juga dari pukul 6.30 pagi, sehinggalah ke tengah hari tidak berhenti-henti menyiapkan beberapa tugas yang melibatkan fail-fail dan juga surat-menyurat sehinggakan kadang-kadang surat yang penting terlepas pandang.

Hari ini, memang terasa penatnya.Kepenatan tetapi gembira kerana banyak juga kerja yang telah disiapkan.Memantau buku-buku tulis anak murid yang dihantar oleh guru-guru seperti yang telah dinyatakan agar tidak ada yang terlepas pandang.

Hari ini juga saya menghadiri pendaftaran Ijazah sarjana Pengurusan dan Pentabdiran anjuran UTM yang telah menjadi satu nekad kepada saya.Walaupun mungkin saya akan menghadapi pelbagai rintangan dan kekangan,insyaAllah saya akan cuba atasi.Setiap hari Sabtu dan Ahad,saya perlu menghadiri kuliah pada minggu pertama dan ketiga.Semoga Allah permudahkan perjalanan urusan saya.Hari ini, mendengar sedikit taklimat dan berakhir jam 5.30 petang.Bergegas pulang bersama Ikin kerana hubby juga mempunyai program bersama studentsnya di Shah Alam.Namun, saya sempat membeli juadah berbuka puasa di luar bersama hubby.Ramai juga yang mengikuti program tersebut.Muda-muda lagi.Saya terfikir, bukan faktor usia yang hendak difikirkan tapi yang penting ilmu yang akan diperolehi itu.

Mula-mula, emak mengajak kami berbuka puasa sahaja di rumahnya tapi kami menolak perlawaan emak kerana tidak mahu menyusahkannya.

Pena Kasih :Nekad setelah mendapat sokongan dan dorongan daripada husband.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails