Saturday, February 27, 2010

BERITA SEDIH

Meninggalkan perkarangan rumah menuju ke sekolah jam 7.30 pagi.Sampai di sekolah,Pn Salbiah dan beberapa orang murid sedang melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum bermain.Saya terus mengambil bola dan memanggil tiga orang murid untuk berlatih menjaringkan bola.

Kemudian, bermain bersama-sama dengan anak murid kerana tidak cukup orang.Lebih kurang 10 minit bermain, saya pun keluar gelanggang kerana kepenatan.Dah lama tidak main,terasa sakit-sakit seluruh badan.Hubby dan my son ketawa melihat saya .Biasalah.......tu.

So,minat mengambil gambar memang ada.Kemudian 'snap'lah picture dia orang.Dia orang happy aje sewaktu saya mengambil gambar mereka.Bertambah semangat mereka bermain.Kemudian menerima panggilan telefon daripada adik ipar memaklumkan atok Uda telah meninggal dunia.Semenjak dua tiga minggu ini, kami tidak ada menerima perkhabaran berita mengenai atok Uda.Malah dikatakan begitu sihat.Sihat orang tua.

Menelefon hubby untuk memaklumkan perkhabaran berita.Tidak diangkatnya HP mahupun telefon rumah.Rupanya hubby telah ke tempat kerja kerana urusan kerjanya.So,call minta kebenaran untuk ke rumah Tok Uda dan diizinkan pergi.

Mereka menceritakan Tok Uda memang ceria pada petang semalam dan tidak menunjukkan sebarang kesakitan.Beliau begitu teruja untuk tidur di rumah barunya itu dan sempatlah tok uda merasai tidur di rumah itu selama 5 hari.Sejak akhir-akhir ini, dia memang teruja untuk balik ke rumahnya.Merasai kenikmatan rumah baru.Beliau pergi meninggalkan kami lebih kurang jam 7.00 lebih pagi tadi.Semoga rohnya dicucuri rahmat.Amin.

Pena Kasih:Bergenang air mata atok melihat adiknya pergi mendahuluinya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails