Sunday, February 14, 2010

KG SENTOSA, MARAN MENINGGALKAN KENANGAN

Pak Khilid-kat sana dia orang semua sebut 'Pak'.Panggilan mesra.
Hubby sempat berseloroh dengan Hasilah,anak Pak Lah yang ketika itu sedang berbual dengan Pak Wenya.Anak manja, Hasilah dan kuat menangis.
Selamat Pengantin Baru buat Aspa dan wifenya.
Jiran-jiran sewaktu di SMSJ.
DDato'Wan Mustama Wan Hayat,bekas pengetua SMSJ.Pernah ke Segamat tahun lepas.
Nampak muda, Sir Kamil.Banyak makan ulam,Pak Cik.He...he...
Pak Latif tak habis-habis cerita pasal bussiness.
Hai,Pak Kamil, tak sangka mu datang sini.Ni anak yang ke berapa?Like father like son.
Memenuhi jemputan majlis perkahwinan anak Pak Lah, Aspa.Bertemu dengan wife Pak Lah.Terkejut melihat wifenya yang kini tidak berapa sihat.Merenung wajah saya agak lama kerana ingin mengenali saya setelah 15 tahun meninggalkan Maran.Saya membiarkan dia berteka-teki melihat wajah saya.Dulu lain sekarang lain, itulah terpacul di mulutnya.Mana boleh sama 15 tahun dulu,kak.
Memang menggembirakan.Hubby berjumpa dengan Pak Khilid, Pak Cik pengawal keselamatan, bekas pengetua SMSJ,Wan Mustama dengan tujuan untuk bertemu dengan rakan-rakan husband.Alhamdulillah,semua sihat dan menceritakan pelbagai cerita menarik dan sedih.
Yang sedihnya ialah, bekas pengawal keselamatan di SMSJ,Pak Cik Osman telah meninggal dunia begitu juga dengan jiran rumah kami sewaktu di situ iaitu wife Abu Zha yang juga meninggal dunia kerana kemalangan di kawasan SMSJ setahun yang lalu.Al-fatihah untuk kedua-duanya.

Pena Kasih:Terubat rindu dengan jiran-jiran lama di SMSJ.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails