Friday, February 26, 2010

SEMANGAT ORANG TUA

>Pn Salbiah,guru bola jaring memberi arahan dan tunjuk ajar.
Semangat orang tua bersama-sama dengan anak didik.
Seronok melihat anak-anak murid bersemangat pada pagi ini.Walaupun tidak semua yang hadir kerana urusan penting dan tidak menjadikan ianya satu paksaan.Kehadiran mereka sudah cukup untuk bersama-sama dengan semangat yang ditunjukkan oleh cikgu sekolah ini.

Ada di antara mereka yang pernah bermain pada tahun lalu dan mempunyai 'skill' bermain dengan baik tapi mereka perlu dilatih dengan bersungguh-sungguh.Semangat juang yang ditonjolkan oleh mereka sudah cukup memberikan kepuasan kepada cikgu yang hadir pada pagi ini.

Semangat guru veteran,Kak Ana perlu dijadikan contoh walaupun berusia 50an/35 tahun tapi masih bersemangat membimbing kami yang muda untuk terus bangkit dan bangun membantu menaikkan nama sekolah.

Memang penat.Sudah lama tidak melompat tapi bila kena melompat termengah-mengah juga.Orang tua tapi semangat tetap ada.Orang aje yang tua tapi hati tetap muda untuk bersama-sama memberikan semangat kepada anak didik.

Pena Kasih:Mula-mula tak nak main, tapi bila tengok Kak Ana,Ikin dan Sal melompat,teruja juga.Akhirnya kerjaku terbengkalai sekejap,.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails