Wednesday, January 23, 2013

JIKA ADA REZEKI

Buat kali keduanya sekolah ini mendapat pencalonan untuk New Deal.Tidak sampai seminggu menerima panggilan daripada pihak atasan memaklumkan mereka akan hadir pada hari Selasa.Tetapi disebabkan kerana kekangan masa dan progam yang terawal telah dirancangkan , kami meminta mereka hadir pada hari Rabu.

Lebih kurang pukul 8.00 pagi mereka telah berada di  sekolah untuk bersama-sama dengan kami.Saya menyambut kehadiran mereka.Nampak tegas....kecut perut pun ada tapi tidaklah seperti yang dilihat.Mereka very friendly.Biasalah jika ada sahaja pelawat hadir pelbagai andaian dibuat.Selepas berbual buat seketika,kami membawanya naik ke bilik mesyuarat.



Bilik saya yang tidak seberapa ini pun turut dipantau...semangat sedikit setelah seorang nazir mengatakan bilik saya kemas dan cantik.


Setelah masing-masing memperkenalkan diri dan pertanyaan demi pertanyaan ditanya dan dijawab,akhirnya saya turun ke bilik saya buat seketika.Rimas juga dengan pertanyaan demi pertanyaan walaupun jawapannya mudah untuk dijawab.


Kami terpaksa berusaha mempertahankan sekolah kami dan cuba menjual nama sekolah....

Kemudian,, mereka meminta jadual waktu untuk tahun 2013.Setelah memberikannya saya juga ingin melihat siapakah yang akan dipantau..Detik hati ini sudah terasa yang saya akan dipantau.Ya..mereka memilih saya untuk dipantau.Aduh..apa tidaknya selama dua puluh tahun lebih mengajar,inilah kali pertama saya dipantau.So far ok saja...anggap mereka seperti anak murid yang sedang memerhati seorang gutu mengajar.Kalau tidak dua orang sekali hendak melihat saya mengajar tetapi saya memohon agar seorang sahaja yang pantau saya....permohonan saya diperkenankan.Mungkin mereka hendak tengok saya mengajar setelah saya cuba mempertahankan guru-guru sekolah saya.Mengatakan guru sekolah saya semuanya cemerlang berdasarkan prestasi pencapaian mereka mengajar.

Namun, banyak perkara yang dapat kongsi bersama semasa proses pdp berjalan...

 Bergambar dengan Mr N...di kantin sekolah.
GB cuba menjawab beberapa soalan yang ditanya oleh Mr N.....

PENA KASIH:

Jika ada rezeki untuk warga SKCC adalah......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails