Tuesday, August 9, 2011

USIA



Tahun berganti tahun..usia semakin bertambah.Itulah realiti yang perlu kita terima dan lalui.Bersyukur kerana masih diberi peluang untuk melihat muka bumi ini,melihat wajah suami, ibu bapa, mertua ,anak-anak dan ahli keluarga.

Hari ini, usia saya menginjak lagi.Tidak mengundur ke belakang sebaliknya maju ke depan.Pagi lagi hubby dah wish happy birthday kepada saya.My daughter juga menghantar sms pagi lagi .Terima kasih semuanya atas ingatan itu.Mama sayang kalian....

Seperti biasa,setiba di sekolah..biasalah waktu pagi.Motivasi daripada my boss.Memuji saya .....saya sekadar tersenyum dan mengucapkan terima kasih atas pujian itu.Semangat di pagi hari.Minggu depan my boss nak gi oversea...so sebelum berangkat pergi dia menyerahkan tugas memangku kepada saya.Semasa dia membelek-belek tarikh lahir saya....dia terberhenti seketika dan seperti memikir-mikirkan sesuatu sehinggalah dia memberikan ucapan kepada saya.That's why la..u pakai cantik hari ini.Saya memang sentiasa cantik...hehehhe.Lawak di pagi hari antara kami dan staf sokongan.Dua minggu dia meninggalkan kami untuk ke US melihat anaknya menerima konvokesyen.

Ada sesuatu yang begitu terharu hari ini...biarlah ia menjadi rahsia saya.Dah tua-tua ni, kadang-kadang kita akan mudah tersentuh hati.Tersentuh atas penghargaan seseorang kepada kita.Biasalah.....saya simpan di dalam hati.

Sampai sahaja rumah, deringan telefon berbunyi.Apiz menelefon sambil memberikan ucapan "Selamat Hari Lahir ,Uda Mok.
Uda,Uda nak hadiah tak?So, saya jawab....Uda tak nak hadiah tapi Uda nak Hapiz.Marah sungguh dia kepada saya kerana tidak menjawab soalannya dengan tepat.Akhirnya, dia memberikan jawapan sendiri..Uda nak coklet, ya.Saya tetap mengatakan saya tidak mahu itu semua tapi Uda hendak Apiz.....bla..bla...bla..akhirnya saya meminta izin memutuskan perbualan kami.

SMS tak berhenti-henti diterima mengucapkan selamat hari lahir....terima kasih semuanya.
Hari ini, dapur tidak berasap.Hubby memberi peluang kepada saya untuk berehat hari ini.So,hajatnya untuk membawa saya berbuka di luar tapi my MIL telefon memaklumkan Ani mengajak saya berbuka di rumahnya.Agak mengejutkan mendengar suara mak yang agak ceria hari ini.So...hati mereka dijaga dan tidak mahu menghampakan harapan mereka.Kami batalkan hasrat untuk berbuka di luar.Ke rumah Ani...berbuka beramai-ramai.Umi menyediakan juadah Kuey-tiaw Hong Kong.Berselera hubby makan.Nampak emak agak segar hari ini.Mudah-mudahan emak cepat sembuh.Ani membeli KFC....Alhamdulillah bersyukur di atas nikmat yang diberikan olehNya.

Saya tidak lama di sana kerana perlu berkejar untuk balik ke rumah bagi menunaikan Solat Terawih di masjid.Kasihan tengok emak yang agak terkilan kerana tidak dapat menunaikan solat terawih atas sebab kesihatan yang tidak mengizinkan.

Pena Kasih: Terima kasih buat hubby, anak-anak ,kaum keluarga,rakan-rakan yang jauh dan dekat serta pelajar-pelajar yang mengenali saya atas ucapan "Happy Birthday" .

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails