Friday, August 26, 2011

SUDAH HAMPIR KE PENGHUJUNG.....

Ya....boleh dibilang dengan jari.Tinggal beberapa hari sahaja.Ya,Ramadhan sudah hampir ke penghujung.Sewaktu perjalanan pergi ke sekolah,kami mendengar corong radio memperkatakan tentang saat untuk meninggalkan bulan Ramadhan.Salah seorang pendengar telah menelefon dalam suasana yang sedih,menangis terisak-isak.Sedih kerana akan adakah lagi pertemuan untuk Ramadhan akan datang?Ya, begitu terasa sekali.Sebak sekali saya mendengarnya.


Hati saya mudah terguris,tersentuh, terasa sejak usia semakin meningkat.Semalam sewaktu melawat emak dan melihat wajah emak di saat untuk meninggalkan dia untuk balik bagi berbuka, ternyata merah mata emak.Saya turut sebak.Kalau Ramadhan yang lepas, emak selalu mengundang kami untuk berbuka di rumahnya.Tapi kali ini, emak tidak berdaya..kami mengerti. Alhamdulilah emak nampak lebih sihat.Hari ini, emak telah balik dari hospital.Sepanjang berada di hospital .emak kegelisahan .
Hari ini, emak akan berbuka di rumah kami dan buat pertama kalinya mereka berkumpul di rumah untuk bersama-sama berbuka sebelum Ramadhan meninggalkan kami.

Ramadhan begitu bermakna sekali.Bila dihayati banyak yang boleh kita rebutkan sepanjang bulan Ramadhan.Banyak amal ibadat yang boleh dilakukan........Semoga Allah permudahkan segala-galanya di saat Ramadhan meninggalkan kita.

PENA KASIH :Akan terasa rindunya bulan Ramadhan...




No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails