Tuesday, August 23, 2011

HARI KEDUA DI HOSPITAL

Selepas hubby habis kuliah, kami ke hospital untuk melawat emak.Kami faham, emak menantikan kehadiran anaknya.Waktu kami hadir, emak tidur dan kami biarkan dia tidur sehinggalah dia terjaga sendiri.Hari ini agak lewat melawat emak.Seusai memasak barulah saya bergerak meninggalkan rumah.Saya meminta Haziq menguruskan persiapan untuk berbuka andaikata kami terlewat.Alhamdulilah, anak mama faham dan apabila pulang semuanya sudah siap di meja.


Keadaan emak di hospital.Biasalah bila duduk lama di hospital,hati tetap ingatkan rumah.



Sempat lagi berposing.......nak ceriakan hati emak.Ajak emak bergambar dan dia tidak menghampakan hati kami.

Emak nampak lebih sihat hari ini.Tapi masih tidak dibenarkan pulang sehingga keputusan darah diperolehi.Hasrat untuk ke Melaka pada hari esok kami batalkan kerana hubby tidak mahu emak ternanti-nantikan kehadiran anaknya apabila waktu melawat tiba.Hati seorang ibu sudah tentu sedih apabila melihat katil orang lain penuh dengan kehadiran anak.So, hubby kata kita korbankan hasrat itu untuk melihat emak ceria dengan kehadiran anaknya.


Hari ini, emak banyak bercerita.Rakan-rakan di sebelah dan hadapannya akan pulang pada hari esok.Tinggalkan emak keseorangan. Tapi saya begitu kagum melihat seorang remaja lelaki yang menjaga emaknya yang menderita sakit diabetes,buah pinggang dan darah tinggi.Matanya tidak langsung terlepas daripada memandang wajah emaknya.Emak mengatakan dari malam semalam dia menjaga emaknya.Sempat saya berbual dengan remaja tersebut.

Hari ini juga emak menerima hamper sempena menjelang hari raya daripada skuad sayang pergerakan wanita UMNO dan semalam menerima juga hamper daripada YB Othman Jais.Terima kasih di atas keprihatinan yang ditunjukkan.

Kemudian, emak memaklumkan kepada saya yang dia hendak puding berkuah.So, sewaktu perjalanan balik dari hospital, kami singgah di bazar untuk membeli puding.Kemudian, selepas berbuka, hubby meminta saya menghantarkan puding kepada emak.Saya bersama dengan Haziq ke hospital dan bertemu dengan Ani.Lama juga kami bersembang di sana dan hampir 9.45 malam baru saya beredar dari perkarangan hospital.Rasa puas melihat emak makan puding sambil mempelawa anty yang duduk bersebelahannya makan bersama.

Mungkinkah raya ini kami akan ke JB bersama-sama emak pada hari raya pertama ?Emak telah menyuarakan hasratnya untuk beraya di Johor pada tahun ini.Hubby pun bersetuju dengan cadangan emak untuk beraya di kota pada tahun ini.

PENA KASIH : Ikut sahaja ke mana emak hendak pergi........

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails