Monday, August 22, 2011

MACAM-MACAM DALAM SATU HARI

Hari ini kena attend 2 meetings dalam satu hari.First meeting dekat SK Maharaja Lela .It's about Audit Akademik dan menjelang peperiksaan UPSR.Saya menggantikan my boss yang kini bercuti panjang untill the first week of September.Banyak perkara yang perlu saya uruskan dan maklumkan kepada guru-guru.Tindakan pantas sebelum cuti.

Lebih kurang pukul 1.00 habis, saya terus balik ke rumah sebelum attend another meeting at PPD .Yang ini berkaitan E-Gtukar.Dalam keadaan yang tiada bekalan elektrik sedikit sebanyak akan ada ketidakselesaannya.Tapi syukur, Allah mendengar rintihan hambaNya.Cuaca yang agak redup dan tiupan angin menghilangkan rasa ketidakselesaan itu.Selagi lagi tindakan segera perlu diambil dan dimaklumkan kepada guru-guru.Banyak sebenarnya info yang perlu saya ambil tindakan terutama berkaitan MBMMBI yang akan diadakan pemantauan pada bulan September nanti.Semoga Allah permudahkan urusan saya dan rakan-rakan sekolah .

Hari ini, emak memasakkan untuk saya.Thanks emak kerana memahami kesibukan anaknya.
Habis meeting kali ini agak cepat sedikit so my hubby sudah menunggu saya untuk melawat emak di hospital.Sebelum itu, saya singgah di bazar untuk membeli makanan untuk dibawa ke hospital.Lama juga kami di hospital.Melayan perbualan emak.Nampak ceria sedikit di wajah emak.Tapi emak sedih........ada kalanya berlinangan air mata.Saya meminta emak jangan memikirkan yang bukan-bukan.My hubby pun meminta emak merehatkan diri di sini.
Ingatkan malam ini, saya hendak menemani emak di hospital tapi emak tidak mahu.Dia kata dia boleh berjalan dan ada teman di sebelah.Saya ingatkan untuk bersama emak sehingga jam3 3.00 pagi dan hubby akan mengambil saya untuk menyediakan makan sahur .Tapi emak kata tak perlu menemaninya.Selepas itu, saya mengambil abang Nasir untuk duduk bersama kami sepanjang emak di hospital.Kami doakan semoga emak sihat seperti sedia kala.

PENA KASIH :Naluri seorang ibu.............


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails