Monday, August 15, 2011

TUGAS PERTAMA

Hari ini, saya bersama-sama beberapa orang guru besar dari Segamat menghadiri satu taklimat bersama pengarah menjelang peperiksaan UPSR di UTHM.Bertolak dari Segamat jam 7.15 pagi dan sampai tepat jam 9.00 pagi.

Perjalanan agak kurang lancar kerana banyak sangat lori pada hari ini.So.lebih banyak mengikut lori sahaja.Berhati-hati di jalan raya...............Biasalahkan nak raya.

Buat pertama kalinya menjalankan tugas kerana my boss is not around.Nearly one month saya terpaksa memangku tugas guru besar.Besar tanggungjawabnya dan amanah yang perlu dilaksanakan.Apatah lagi anak-anak murid yang akan menduduki peperiksaan.Pastinya setiap apa yang kita lakukan ialah untuk anak murid.Itu yang penting.Saya percaya kepada guru-guru saya ,mereka sememangnya menjalankan tugas yang telah diamanahkan dan dipertanggungjawab.Tiada murid tiada kita.Semoga usaha-usaha murni daripada guru-guru sekolah ini akan membuahkan sesuatu yang baik untuk anak didik.

Banyak info yang saya perolehi daripada perjumpaan ini dan juga guru besar.Pastinya kita perlu berfikiran positif bagi seorang pemimpin dalam sesebuah organisasi.Untuk membentuk sesebuah organisasi yang cemerlang, kita perlu menghadapi pelbagai cabaran.Ilmu lagi .......

Hari Rabu ke Muar bersama-sama PT berkaitan dengan audit.Mudah-mudahan sekolah saya tiada masalah dalam bahagian ini .Semoga Allah permudahkan urusan saya sepanjang saya memangku kerana ketiadaan guru besar.

PENA KASIH:Mentelaah sebuah buku berkaitan dengan teknik berfikir dan kawalan emosi...

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails