Monday, August 29, 2011

RAYA PERTAMA

Di rumah mak cik Kuing Patah
Ke rumah emak mentua Shidah

Suasana di Kg Gelang Chinchin........
Husband with my cousin.


Putera-puteri kami


Cucu-cucu sebelah emak saya.
Keluarga saya.
Emak dan Ayah...sayang kalian.
Raya kali ini,kami mengambil keputusan untuk beraya di sebelah keluarga saya.Kalau tahun-tahun dahulu, kami beraya di sebelah hubby tapi atas permintaan someone, hubby mengambil keputusan untuk beraya di sini.I'm so happy.Thanks hubby.

Namun, kami tetap beraya di kampung hubby.Sebelah petang ,kami bergerak ke kampung hubby bersama-sama dengan Aman dan keluarganya tanpa emak bersama kerana kesihatan yang tidak mengizinkan.Kami tidak lama ke sana kerana hari sudah hampir petang.Namun, bersyukur kerana dapat bertemu dengan kedua-dua atok.Mereka nampak mesra antara satu sama lain.

Kami dijamu dengan pelbagai juadah dan rendang daging atok paling sedap.Perut sudah kenyang tapi nampak rendang atok ,sempat lagi saya menjamah ketupatnya.Memang hebat masakan atok.

Kemudian, kami bergerak ke rumah Mak Usu.Kami dihidangkan dengan lemang.Kali ini, saya tidak menjamah apa-apa kerana kekenyangan.Aman dan keluarganya nampak berselera dengan hidangan lemang.

Selepas itu, kami ke rumah Mak Cik di Kuing Patah .Tiada sesiapa kerana anak-anak mak cik tidak balik kecuali Taufik.Sampai di rumahnya pun sudah petang dan kami pun bergegas untuk pulang kerana kepenatan dan hampir Maghrib.Hanya yang ada bersama mak cik ialah 'maid'nya sahaja.

Berbalik pula kepada suasana raya di sebelah saya.Alhamdulillah ,kami dapat berkumpul bersama.Sungguh meriah bersama-sama dengan emak, adik dan anak-anak saudara.Selepas menikmati juadah di pagi raya, emak dan ayah ke rumah kami.Kami bergambar untuk kenang-kenangan.They are very sporting.Hubby sempat bergambar with my emak and ayah.

Kami bergerak secara konvoi ke rumah Mak Ngah.Dapat berjumpa dengan sepupu yang agak sukar untuk bertemu dan sempena hari rayalah kami dapat berkumpul.Nostalgia lama semasa kecil tetap kami kenang terutama dengan Ruzi dan Pizah.
PENA KASIH : Kenangan itu memang indah ......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails