Sunday, August 28, 2011

DATARAN SEGAMAT

Buat pertama kalinya, kaki melangkah ke Dataran Segamat sejak terdirinya khemah sempena sambutan Hari Raya.Pelbagai barangan dijual di situ.Kebanyakannya kuih-muih dan juga baju-baju siap.

Selepas hubby balik dari tarawih, saya mengajaknya berjalan-jalan di dataran.Kesemua anak tidak mahu mengikuti kami sebabnya segala keperluan mereka telah siap.So, kami berjalan berdua sahaja.Ringkas dan mudah sahaja.

Walaupun hari semakin larut malam....tapi orang ramai berpusu-pusu ke dataran.Shopping di saat akhir sebelum Syawal tiba.Saya juga tidak terkecuali melihat setiap gerai yang terdapat di situ.Tertarik dengan jubah-jubah yang dijual.Hubby menawarkan kepada saya untuk membeli jubah jika berkenan.Tapi saya menolaknya kerana sudah memiliki jubah yang baru dibeli.

Waktu-waktu beginilah, saya bertemu dengan rakan-rakan lama.Bertegur-sapa sahaja kerana masing-masing ingin bergerak pamtas untuk membeli barang.

PENA KASIH :Seronok melihat gelagat manusia..

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails