Monday, August 1, 2011

DIUJI.......

Sejak dari semalam lagi, my son mengadu tidak berasa selesa dengan keadaan perutnya.Saya selalu mengingatkannya supaya mengurangkan memakan makanan yang pedas.Setiap kali saya kurangkan pedas, mesti dia merungut.Dia sukakan masakan pedas.

Semalam, saya hanya menggorengkan ayam sahaja untuk mengelak daripada memakan masakan pedas.Lantas,terlalu sedikit nasi yang disentuhnya kerana kurang berselera.Saya mengingatkannya bahawa kita perlu bersyukur dengan apa yang ada.Jangan sesekali merungut itu dan ini.Dia terdiam seketika........

Hari ini, sakitnya berulang lagi tapi masih berupaya meneruskan puasanya sehingga petang.Alhamdulillah, nampak sangat sakit dan keletihan yang dialaminya tetapi masih ingin meneruskan puasa.Sayang katanya.Saya cuba bertanya adakah masih bertahan lagi?Dia tetap mengangguk disebalik menahan kesakitan.Masih mampu bersolat di masjid bersama ayahnya walaupun dia memaklumkan kepada saya dia hampir pengsan.Tapi masih bersemangat.

Malam tadi, selepas berbuka puasa saya sendiri membawanya ke klinik untuk mendapatkan rawatan.Doktor kata dia mengalami keracunan makanan.Tak tahulah apa yang dimakannya semasa kami ke JB.Kini, dia lebih berhati-hati untuk makan.Dia tidak mahu perkara itu berulang kepadanya.

PENA KASIH:Menahan kesakitan kerana sayangkan puasa..........

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails