Tuesday, October 30, 2012

TONSIL

Anak sulungku selalu mengadu sakit tekak dan ketidak selesaan dia sewaktu menelan makanan.Sudah enam buah klinik dia pergi untuk mendapatkan rawatan.Doktor hanya mengatakan sakit tekak biasa sahaja.Aku juga selalu meminta dia menjaga cara pemakanannya.Ais sememangnya sering aku pesankan agar tidak mengambilnya.

Disebabkan tidak tahan, akhirnya dia pergi ke sebuah klinik untuk membuat pemeriksaan dengan teliti dan didapati dia mengalami tonsil yang agak serius dan doktor menyarankan agar perlu dilakukan pembedahan serta merta.Anak aku meminta ditangguhkan kerana kini dia sedang menjalani peperiksaan akhir semester.Doktor membekalkan ubat yang agak banyak juga.....Mama doakan Along cepat sembuh dan jangan lupa makan ubat mengikut peraturan.Anakku yang seorang ini memang penakut sedikit untuk menelan ubat.

Aku kini sedang membaca artikel berkaitan dengan tonsil........Ada yang mengatakan bahawa dengan meminum air kelapa dara BioVCO boleh melega dan meredakan radang tonsil.Ada yang menyarankan minum ais cream vanila banyak-banyak untuk mengecutkan pembengakan tersebut.Aku harap anak aku akan mengikuti arahan doktor dan cepat sembuh.


Doktor ada juga memaklumkan kepada anak aku yang tonsilnya sudah putih keseluruhan dan sehingga  mengganggu sistem pernafasannya.



PENA KASIH:

Marah kerana tidak mendengar nasihat......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails