Saturday, September 24, 2011

KUNJUNGAN KE LUI SELATAN




Sempat berposing lagi sebelum pulang......

Fadhil turut ada bersama kami......kebetulan balik ke semenanjung menghadiri kursus.So, berpeluang untuk mengikuti kami.Bilalah pulak kami nak gi Sarawak ni.....
Emmm...tak bestlah camera ni.....


Raya sudah hampir ke penghujung.Baru hari ini, kami berkesempatan untuk mengunjungi rumah emak saudara di Lui Selatan.Saban tahun , kami tidak pernah tinggal untuk ke sana.Seronok juga sesekali berjalan di tempat orang.Melihat panorama di tempat orang menghiburkan hati.

Kami ke sana bersama-sama dengan ayah dan Mak Itam.Saya dan hubby bergerak agak lewat sedikit kerana hubby mempunyai tugasan di tempat kerjanya.Lebih kurang pukul 11.30, barulah kami bertolak dan bertemu di Pasir Besar.Sebelum meninggalkan my son di rumah, saya telah menyiapkan segala masakan untuknya.Biasalah, ada ketikanya my son tidak begitu berminat untuk berjalan kerana mempunyai agendanya yang tersendiri iaitu bermain futsal.Sebenarnya, kami lebih suka dia mengikuti kerana sekurang-kurangnya dia mengenali saudara-maranya.Tapi, dia telah berjanji dengan rakan-rakannya untuk bermain futsal so kami terpaksa mengalah.Hubby senitasa menelefonnya untuk mengetahui di mana dia berada.

Kami berada di sana agak lama juga.....teringatkan kisah semasa kecil saya.Mak Utehlah yang paling banyak menjaga saya tatkala emak dan ayah saya bekerja.kami bukanlah dari keluarga yang senang ketika itu.Saya sering ditinggalkan bersama mak Uteh apabila ayah dan emak keluar menoreh.Jasa mak Uteh memang akan sentiasa saya kenangi.Sebab itulah saya rapat dengan Mak Uteh.

Biasalah setiap kali ke rumahnya, kami akan dihidangkan dengan masakan ala negeri Sembilan.Memang sedap dan hubby memuji masakan mak Uteh.Pelbagai juadah disediakan untuk kami.Terima kasih ,mak Uteh.

Kali ini, kami agak lewat mengunjungi Mak Uteh.Selalunya dalam minggu pertama hari raya, kami sudah ke rumahnya.Tapi kali ini, banyak kekangan yang menyebabkan kami terpaksa menangguhkan hasrat untuk ke rumahnya sehinggalah hari ini kami berpeluang.Namun,yang pastinya kami 'enjoy' di rumahnya.
PENA KASIH :Adakah tahun depan kita masih diberi peluang untuk bertemu.....?

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails