Wednesday, September 14, 2011

CREATIVE NIGHT WITH UITM STUDENTS

Semalam, hubby mengajak saya ke program 'creative night' bagi pelajar-pelajar semester 5.Lebih kurang pukul 8.15 malam,kami sampai dan semua pelajar telah bersiap sedia dengan persembahan masing-masing.
Saya juga tertarik dengan persembahan masakan pelajar dan juga persembahan lakonan pelajar mengikut kumpulan.Ada yang menampilkan kebolehannya yang luar biasa.Syabas dan tahniah kepada semua pelajar tersebut.

Bila melihatkan program ini, teringat sewaktu saya belajar di USM iaitu pemikiran kreatif.Ingat lagi 6 warna topi pemikiran yang mempunyai maksud tertentu dan alhamdulillah saya memperolehi A dalam kerja kursus pemikiran.Apatah lagi hubby mengajar subjek ini dan banyak buku yang boleh saya baca dan sehingga kini saya tetap membaca buku berkaitan dengan pemikiran.



Dari satu meja ke satu meja merasai masakan yang dipersembahkan oleh pelajar dengan gaya kreativiti masing-masing.


Sedapnya.............macam ni boleh tempah..



















Pelbagai jenis masakan telah dipertandingan oleh pelajar-pelajar dengan belanja di bawah Rm10.00.Puas juga merasa masakan pelajar-pelajar.Mereka menggunakan daya kreativiti masing-masing dalam membuat penyediaan.Ada yang menarik ,sedap dan murah.


Tekun menyaksikan persembahan pelajar...ada yang menarik dan menghiburkan.Mereka menggunakan kreatif masing-masing dalam membuat persembahan.

Emmm.....dua orang pelajar ini mempunyai gaya tersendiri untuk menjadikan suasana pada hari berkenaan agak menarik.

Salah satu persembahan yang ditunjukkan oleh pelajar daripada apa yang dipelajari bersesuaian dengan pemikiran kretif masing-masing.
Pelajar-pelajar menyaksikan persembahan rakan-rakan mereka...


Majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails