Sunday, July 31, 2011

GOTONG-ROYONG

Hari ini, penduduk kampung telah mengadakan gotong-royong di masjid dan sememangnya menjadi amalan setiap tahun dan setiap hari .Kali ini, persekitaran masjid dibersihkan termasuklah parit-parit mahupun rumput-rumput di sekelilingnya.Saya adalah salah seorang AJK masjid dan meluangkan masa pada hari ini membantu membersihkan bilik air dan juga kaki lima masjid.

Tidak ramai yang hadir tapi saya tidaklah mengambil pusing soal kehadiran mereka untuk menjalankan aktiviti tersebut.Siapa yang ada kesempatan mereka boleh hadir tanpa dipaksa.Yang penting kita hadir dan siapkan kerja-kerja yang boleh kita buat.Saya telah mengambil tugas membersihkan kedua-dua bilik air sementara hubby membersihkan kawasan kaki lima masjid dan parit yang dipenuhi dengan tanah.

Masing-masing mempunyai tugas yang tersendiri dan tidak perlu diarah.Alhamdulillah dalam masa 3 jam sahaja semuanya selesai dan saya terus balik ke rumah untuk menyediakan juadah makan tengah hari untuk keluarga.

PENA KASIH :Semoga Allah mengurniakan kesihatan yang baik untuk saya meneruskan amal ibadah saya pada tahun ini...Amin.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails