Friday, July 15, 2011

IRAMA DAN MUZIK

Tatkala jari-jemari menekan 'keyboard' mencatat sedikit kisah untuk renungan bersama, irama lagu dendangan muzik secara life, begitu kuat berkumandang.Sudah menjadi kebiasaan,di mana-mana majlis muzik secara life atau berkaroeke memang sudah menjadi satu kemestian terutama majlis perkahwinan.Mungkin sekadar hiburan untuk menghiburkan para tetamu dan pekerja-pekerja yang bertungkus-lumus menyediakan juadah untuk para tetamu yang datang.

Saya sendiri juga minat kepada lagu- lagu yang berbentuk sentimental tapi tidaklah terlalu sangat.Kalau zaman muda-muda, lagu dendangan 'Alleycats' menjadi kegemaran saya.Lagu-lagu tersebut tidak menjemukan saya.Adalah beberapa buah lagu yang menjadi kegemaran saya tapi disebabkan saya bukanlah orang yang terlalu minat dengan muzik, so ia hanya sekadar untuk mendengar.Kini, kalau di rumah pun , saya jarang sekali membuka radio untuk mendengar lagu.Mungkin saya lebih sukakan suasana senyap .Berbeza dengan hubby memang minat kepada seni muzik.Kalau ada pun , saya buka sewaktu memandu kereta.Itu pun lagu 'sentimental'aja.Tenang.....

Bila disuruh menyanyi,saya terlebih dahulu menyerah kalah.Pernah diminta untuk menyanyi di majlis perkahwinan, tapi terus terang saya katakan saya memang tidak boleh...................cepat mengaku kalah.Walaupun set karaoke ada di rumah, tapi saya tidak penah untuk mencubanya.....
Namun, kita memang tidak dapat melarikan diri untuk mendengar semua itu.Sekadar hiburan...merilekskan minda.

PENA KASIH :Sekuntum Mawar Merah.................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails