Sunday, July 17, 2011

LAMBAIAN MELAKA DAN LUBOK BATU






Di Lubok Batu.....




Di Melaka........

Alhamdulillah, perjalanan pagi ini berjalan dengan lancar.Hubby mengajak saya menemaninya ke Melaka bersama-sama 'students'nya.Mulanya malas juga hendak pergi tapi hubby berulang kali mengajak untuk bersama-sama pelajar perempuan.So, saya akur permintaannya.

Syukur kerana 'students'nya peramah dan bersopan.Inilah yang ingin kita lihat dan ingin kita lahirkan sebagai pelajar IPTA.Budi bahasa dan kesopanan amat dititik beratkan agar dapat melahirkan modal insan yang bukan sahaja pandai tetapi mempunyai sahsiah diri yang amat baik.

Mereka nampaknya very friendly dengan husband tetapi masih tahu batas-batas antara lecturer n students.Biasalah sebagai pelajar mereka inginkan sesuatu yang perlu diketahui dan nampaknya pelajar-pelajar sekarang lebih berani untuk bertanya jika dibandingkan dengan zaman kita dahulu.

Kami tidak lama di sana kerana saya perlu berada di Segamat untuk bersama-sama melihat program di Lubok Batu.Mukim Gemereh 1 juga turut terlibat dengan program tersebut.Pameran gharu, kek, lempok durian dan juga lukisan hasil tangan En Azhar dipamerkan.

Sempat juga mendengar ucapan Pegawai Daerah Segamat.Agak lewat sampai ke Lubok Batu kerana saya perlu menyediakan juadah untuk berbuka puasa.Walaupun cuaca agak panas tapi alhamdulillah, kami dapat laluinya dengan baik dan bersyukur di atas nikmat yang Allah berikan kepada kami.

PENA KASIH :Minggu yang begitu sibuk......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails