Saturday, July 30, 2011

SEPETANG DI JB

Darwish with his Tok Udanya..........






My daughter menelefon....tak senang hati melihat kami asyik berjalan aje every weekend...



Danga Bay,JB

Bergerak ke JB setelah hampir 7 bulan tidak ke sana.Hasrat untuk ke sana selalunya tertangguh sahaja.Pelbagai program menyebabkan kami tidak berkesempatan untuk ke sana dalam tempoh tersebut sebaliknya kami selalu ke Melaka.Hari ini, hubby menyuarakan hasrat ke sana kerana ingin mencari buku-buku ilmiah dan saya juga berkesempatan membeli beberapa buah buku yang terkini untuk rujukan saya dalam pengajaran saya.

Sesuatu yang tidak disangkakan ialah buat kali pertamanya saya melihat terlalu ramai orang sehingga sesak dan agak sukar untuk mencari 'parking'.Adakah mereka sedang membuat persiapan untuk menyambut Hari Raya atau Hari Puasa, tidak dipastikan.Nampaknya rata-rata persiapan untuk Hari Raya sudah bermula.Saya tidak teruja ke arah itu sebaliknya saya terus ke Badan Buku Cemerlang untuk mencari buku-buku dan novel-novel yang begitu murah jualannya.

Setelah usai membeli buku-buku, kami mengambil keputusan untuk ke Danga Bay.Melihat pemandangan di sana dan melepaskan penat buat seketika.Kami tidak lama ke sana kerana kami perlu pulang ke Segamat pada malamnya.

Selepas itu, kami bergerak ke KipMart dan ke rumah Kak Long.Just lepak buat seketika sebelum berlepas pulang ke rumah.Sempat juga bermain dengan Darwish yang kebetulan ada di sana.Mungkin sudah lama tidak bertemu, menangis juga pada awalnya tapi selepas itu sudah mula berani mendekati kami.Apa-apa pun , thanks to Kak Long kerana menyediakan hidangan makan malam untuk kami.

PENA KASIH:Banyak perubahan JB......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails