Friday, May 20, 2011

SUKA DENGAN SITUASI INI......

Suka membaca malah setiap masa yang ada baik di rumah mahupun di sekolah,saya sempat membaca beberapa artikel yang boleh dijadikan panduan kita.Majalah Solusi merupakan majalah yang akan menjadi tatapan saya.Setiap hari, saya akan membawa majalah tersebut ke sekolah.Kadang-kadang petikan ayat yang terdapat di situ akan saya 'copy'sebagai renungan untuk diri sendiri.Amat menarik untuk kita merenungi sebagai panduan kehidupan kita.Tidak sesekali digunakan untuk tujuan lain.

Bukan itu saja,buku-buku yang hubby beli juga akan dijadikan teman tatkala saya keletihan mengadap kerja-kerja sekolah.Menggunakan sedikit masa yang ada untuk saya mentelaah buku-buku tersebut.My HM selalu juga mengingatkan saya agar lebih banyak membaca khususnya yang berkaitan dengan kerja-kerja pentadbiran .Memang ada benarnya namun tidak semua yang kita baca itu akan terserap di otak kita.

Biasanya saya akan gunakan masa pada waktu petang untuk membaca sementara menunggu waktu balik.Masa balik saya pun tidak menentu.....kadang-kadang nearly 5.00 petang baru bergerak dari sekolah.Ada kerja yang perlu dibereskan ,saya bereskan waktu itu.Bila anak-anak sudah besar banyak masa ditumpukan pada kerja.My hubby kalau tak jejak pukul 6.30 susahlah nak tengok dia berada di rumah.Mostly masanya dihabiskan di tempat kerja.....Yang penting saling faham-memahami.....
Walaupun penat...InsyaAllah, kalau kita redha dengan kerja kita...semuanya terasa seronok.


PENA KASIH :Kadang-kadang suka akan situasi seperti ini....





No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails