Monday, May 2, 2011

PERCUTIAN YANG BERMAKNA

Pak Usu n Ocan menarik dahan pokok rambutan yang ditebang oleh hubby.Mereka kuat.
Even though dan 50 years,tapi masih kuat untuk memanjat.Semangatnya kuat.
Mencantas dahan-dahan pokok mangga.Semangat di waktu pagi walaupun hujan renyai.

Cuti selama 3 hari diisikan dengan pelbagai aktiviti yang begitu bermakna buat kami.Bermula dari hari Sabtu hinggalah hari Isnin.Banyak aktiviti dijalankan.
First day cuti, anak balik dari Perlis...petangnya kami berjalan-jalan bersamanya.Berjumpa dengan sepupunya yang dirindui.So happy di wajahnya.

Hari Ahad, gotong-royong membersihkan kawasan sekeliling rumah.Kemudian,petangnya menghadiri majlis Yaasin di rumah jiran dan malamnya menghantar anak balik ke Perlis .Hantar di bus-station dan selepas itu,kami beredar ke rumah emak saudara di Kemelah.Menghadiri kenduri juga.Bila dah jumpa sepupu,pelbagai cerita keluar.

Hari ini, kami ke rumah Mak Itam.Bersama-sama dengan hubby dan Pak Usu,kami bergotong-royong mencantas dahan-dahan pokok rambutan dan juga mangga kerana bakal menyambut menantu nanti.Sekejap aja kerja-kerja mencantas dahan-dahan.Yang penting semangat gotong-royong itu.Kerja tidak menjadi penat kerana Pak Usu yang tidak habis-habis loyar buruknya(bahasa pasar).Bekerja sambil ketawa dan akhirnya kerja-kerja selesai dengan cepat.Thanks juga kepada Mak Itam kerana menyediakan makan-minum kami .Masakan yang sedap.

PENA KASIH :Gembira dapat membantu mak saudara.............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails