Saturday, May 21, 2011

SENTUHAN NALURI

Semalam Mil menyuarakan hasrat untuk menjengok atuk di kampung.So, hari ini lebih kurang jam 5.00 petang,saya dan hubby membawa emak ke sana. Saya pun teruja untuk ke sana kerana agak lama juga tidak melihat atok.Tiba-tiiba naluri ini begitu kuat untuk ke sana.

Sesampainya di sana, melihat atok di dapur.Keadaannya agak lemah kerana sambil berjalan memberitahu saya yang dia selalu demam aja.Lepas itu, atok duduk mengadap kami .Ada perubahan daripada tutur katanya.Tidak selancar seperti biasa.Rupa-rupanya, dia memang ada masalah dalam pertuturan sejak dua tiga hari ini.Dia memaklumkan kepada kami yang pertuturannya agak lain.Memang nampak dengan jelas cara dia hendak menyampaikan sesuatu itu seperti agak sukar.Kalau dalam bahasa kasar kita menyebutnya 'berbolot-bolot'.Tidak jelas dan agak sukar untuk difahami.

Akhirnya,emak meminta Pak Uteh membawa atok ke klinik.Biasalah orang tua bila sebut klinik agar sukar untuk pergi tetapi setelah diberitahu akhirnya atok akur dan pergi juga.Kami doakan agar atok cepat sembuh dan ceria melihat kehadiran anak cucunya.

Terkini, atok rupanya ditahan di wad kerana 'high blood'.Tapi sekurang-kurangnya kehadiran kami meminta dia membuat 'check-up' di klinik dapat membantunya meringankan masalah penyakitnya itu.InsyaAllah, petang ini kami akan melawat atok di wad.Kami doakan atok cepat sembuh.

PENA KASIH:Gerakan naluri hati ..........ada sesuatu disebalik itu.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails