Monday, May 30, 2011

KEM ANAK SOLEH ANJURAN ABIM





Kem Anak Soleh anjuran ABIM daerah Segamat telah diadakan pada hari ini.Anak perempuan saya telah diminta oleh rakan saya untuk menjadi fasilitator bagi program tersebut.Walaupun baru balik dari IPG,anak saya telah bersetuju untuk menjadi fasilitator.Mencari pengalaman dan mencurahkan ilmu yang diketahui.



Sebelum menjadi fasilitator, anak saya telah membuat persediaan.Membuat sedikit ulangkaji.Alhamdulillah melalui pembacaan dan juga dengan bantuan yang dipelajari sewaktu bersekolah dahulu dan ilmu yang diperolehi semasa di sekolah agama sedikit sebanyak membantu dia untuk memberikan beberapa panduan kepada kanak-kanak.Sempat saya berpesan kepada dia, bahawa tidak rugi membantu kanak-kanak dalam program tersebut.Sekurang-kurangnya dengan ilmu yang diberikan itu sedikit sebanyak mereka akan dapat juga.



Majlis yang berlangsung dari jam 8.00 dan berakhir pada jam 6.00 petang ini berlangsung dengan lancar sekali.Bukan senang sebenarnya untuk melayan karenah kana-kanak.Mereka punya pelbagai ragam malah ada di antaranya inginkan perhatian yang lebih.Namun,anak perempuan saya begitu seronok sekali bersama-sama dengan kanak-kanak di Kem Anak Soleh ABIM.



Pena Kasih:Menimba pengalaman............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails