Monday, May 9, 2011

MEREKA SUMBER KEKUATAN DIRIKU....

Stress ke?Emmmm........adakah aku kini berada dalam keadaan stress...melihat ke kiri dan ke kanan banyaknya yang perlu disiapkan......

Hari ini saya membuat 'check-up' untuk hb saya every four months.Emmm........still tinggi dan tiada penurunan.Terdiam seketika apabila bacaan menunjukkan angka tersebut.Cikgu ni banyak kerja ke?Biasalah kerja mana tak banyak...Kalau macam ni ,cikgu kena buat follow-up untuk 3 bulan dan bukan 4 bulan seperti biasa.Saya tak kisah dan akan ikut arahan.

Keluar sahaja dari bilik pemeriksaan terus dapat hubby maklumkan bacaan hb saya.So, mulalah dia nasihatkan saya itu dan ini.Jangan fikirkan yang bukan-bukan.Rileks sahaja.Banyakkan rehat dan jangan terlalu stress sangat.Take care betul my hubby.....sayang.

Namun itulah realitinya.Mereka sumber kekuatan saya.Sayang kalian.Kalau kekusutan,gambar kedua-dua anak orang anak akan saya tatap.Mereka sumber kekuatan diri saya sewaktu stress melanda........Melihat wajah mereka sudah cukup untuk melegakan diri saya dan meningatkan diri ini ,mereka masih memerlukan saya di sisi mereka.

KepadaNya saya selalu panjatkan doa agar diberikan kesihatan yang baik agar dapat melakukan amal ibadah kami dengan baik.KepadaNya juga saya berdoa agar diberikan sebuah keluarga yang baik dan saling sayang-menyayangi di antara satu sama lain.

PENA KASIH:Mama sayang kalian..............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails