Thursday, May 13, 2010

SELANGKAH KE HADAPAN....


Selepas penat melaksanakan program ini, kami menikmati jamuan yang di'sponsor' oleh Kak Ana yang tidak dapat bersama pada hari ini.Terima kasih, Kak Ana.Nanti apabila Kak Ana tiada sewaktu program dijalankan,bolehkan 'sponsor' makanan kerana kami akan buat kerja Kak Ana.

Kami sempat berposing dengan wajah yang letih.Bukan apa untuk mengambil gambar bersama Pn Tong yang akan bersara pada bulan Jun ini.Kami rindukan Puan Tong.

Selepas kerja-kerja selesai, semua murid berbaris untuk diagihkan minuman kepada mereka.

Walaupun kami pentadbir, kami tetap turun padang dan melakukan kerja sebagaimana guru-guru lain melakukannya.Baju tak tukar tak pa, tapi tangan tetap berjalan melakukan kerja-kerja mengelap.

"Mana parang?".Parang kat kedailah, Kak Zaharah.Salah seorang guru yang begitu rajin terutama yang berkait dengan kebun.

Cikgu Ali as a GPK KK turut sama turun ke padang membantu anak buahnya menyapu daun-daun kering.Tapi duan kering tidak banyak kerana our pekerja swasta )En Rahmat sentiasa memastikan tempatnya bersih.

Guru Besar menyampaikan plastik hitam kepada semua ketua blok.Beg plastik besar tapi tidak ada sampah yang hendak dimasukkan kerana sekolah ini sememangnya sentiasa bersih dan bersih.

Semua guru juga berkumpul mendengar taklimat daripada guru besar dan memaklumkan apa yang sepatutnya dilakukan.Mereka menjalankan tugas mengikut blok yang telah ditetapkan.

Semua murid berkumpul di tapak perhimpunan pada pagi ini untuk mendengar taklimat daripada guru besar sebelum program gotong-royong perdana diadakan.Program yang dijalankan selama dua jam ini adalah mengambil masa ko-kurikulum dan Pendidikan Moral yang menerapkan nilai-nilai murni di kalangan pelajar sekolah ini.Program yang sepatutnya berjalan pada hari Sabtu ini,kami laksanakan pada hari ini adalah memberi peluang kepada semua pelajar sekolah ini untuk melibatkan diri.Selain itu, ianya untuk
menyedarkan murid-murid akan kepentingan menjaga kebersihan kawasan persekitaran dan diri sendiri.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails